Budowa drogi S7 Olsztynek (S51) - Płońsk (S10) odcinek Nidzica - Napierki (w. Napierki)
Zadanie nr 2 Odcinek od węzła Nidzica Południe (bez węzła) do msc. Napierki

Budowa drogi S7 Olsztynek (S51) - Płońsk (S10) odcinek Nidzica - Napierki (w. Napierki)
Zadanie nr 2 Odcinek od węzła Nidzica Południe (bez węzła) do msc. Napierki

Budowa drogi S7 Olsztynek (S51) - Płońsk (S10) odcinek Nidzica - Napierki (w. Napierki)
Zadanie nr 2 Odcinek od węzła Nidzica Południe (bez węzła) do msc. Napierki

Budowa drogi S7 Olsztynek (S51) - Płońsk (S10) odcinek Nidzica - Napierki (w. Napierki)
Zadanie nr 2 Odcinek od węzła Nidzica Południe (bez węzła) do msc. Napierki

Budowa drogi S7 Olsztynek (S51) - Płońsk (S10) odcinek Nidzica - Napierki (w. Napierki)
Zadanie nr 2 Odcinek od węzła Nidzica Południe (bez węzła) do msc. Napierki

Budowa drogi S7 Olsztynek (S51) - Płońsk (S10) odcinek Nidzica - Napierki (w. Napierki)
Zadanie nr 2 Odcinek od węzła Nidzica Południe (bez węzła) do msc. Napierki

WD-15

WIADUKT DROGOWY WD-15

Obiekt drogowy WD-15 w kilometrze 46+215,06 w ciągu nowoprojektowanej drogi ekspresowej nr 7 na odcinku Nidzica-Napierki usytuowany jest na węźle Napierki. Przez wiadukt przechodzić będzie droga powiatowa DP1554N łącząca msc. Napierki z msc. Iłowo-Osada.

Wybrane dane:

Całkowita długość obiektu: 55,28 m
Szerokość całkowita: 10,71m
Kąt skrzyżowania S7 z przeszkodą: 110,00o

Warunki gruntowe. Dla ustalenia warunków geotechnicznych dla wiaduktu drogowego wykonano trzy odwierty o głębokości 10m. Wszystkie odwierty wykazały podobieństwo gruntów zalegających w obrębie obiektu.

Posadowienie. Przyjęto posadowienie obiektu, jako bezpośrednie na ławach fundamentowych.

Podpory zaprojektowano jako podpory masywne. Ściany przyczółków utwierdzono w ławie fundamentowej. Skrzydła zakotwione w ścianach i częściowo w ławie ustawiono równolegle do osi drogi. Na pionowych płaszczyznach korpusów od zewnętrznej strony wystawiono wsporniki na oparcie płyt przejściowych. Filary zaprojektowano jako dwusłupowe o przekroju owalnym, utwierdzone od dołu w masywnych ławach.

Oparcie konstrukcji na podporach skrajnych przyjęto poprzez przesuwne łożyska garnkowe umieszczone na ciosach podłożyskowych. Na korpusach podpór środkowych zostały umieszczone łożyska po 1 łożysku stałym i 1 ruchomym dla każdej jezdni.

Konstrukcja ustroju nośnego. Pomost stanowi 2-dźwigarowa, dwuprzęsłowa, sprężona, ciągła, monolityczna konstrukcja.

Bariery i balustrady. Na obiekcie i przy skrzydłach podpór zaprojektowano bariery ochronne typowe z nadbudowaną poręczą powyżej kapy chodnikowej po jednej stronie, a po stronie z chodnikiem zastosowano bariery ochronne i typową balustradę mostową.

Na obiekcie zaprojektowano nawierzchni jezdni o konstrukcji: warstwa wiążąca (asfalt twardolany) i warstwa ścieralna (SMA).

Płyty przejściowe wykonano jako monolityczne, żelbetonowe z betonu zbrojone stalą. Płyty opierają się na wspornikach. Obiekt posiada dwie płyty przejściowe.

Technologia budowy obejmuje następujące główne etapy:

  • wykop,
  • ławy,
  • korpusy ze skrzydłami i filary,
  • płyta pomostu,
  • nasypy i stożki,
  • wyposażenie,
  • pozostałe elementy.

Kolorystyka obiektu:

  • Gzymsy balustrady schodów rewizyjnych – kolor zielony,
  • Beton płyty pomostu, podpór i skrzydeł – kolor j. szary (naturalny beton),
  • Kostka kamienna – szara,
  • Bariery energochłonne – naturalny ocynk,
  • Balustrady – kolor zielony,
  • Chodniki (kapy chodnikowe)- kolor szary.

 


Galeria zdjęć wiaduktu WD-15: