Budowa drogi S7 Olsztynek (S51) - Płońsk (S10) odcinek Nidzica - Napierki (w. Napierki)
Zadanie nr 2 Odcinek od węzła Nidzica Południe (bez węzła) do msc. Napierki

Budowa drogi S7 Olsztynek (S51) - Płońsk (S10) odcinek Nidzica - Napierki (w. Napierki)
Zadanie nr 2 Odcinek od węzła Nidzica Południe (bez węzła) do msc. Napierki

Budowa drogi S7 Olsztynek (S51) - Płońsk (S10) odcinek Nidzica - Napierki (w. Napierki)
Zadanie nr 2 Odcinek od węzła Nidzica Południe (bez węzła) do msc. Napierki

Budowa drogi S7 Olsztynek (S51) - Płońsk (S10) odcinek Nidzica - Napierki (w. Napierki)
Zadanie nr 2 Odcinek od węzła Nidzica Południe (bez węzła) do msc. Napierki

Budowa drogi S7 Olsztynek (S51) - Płońsk (S10) odcinek Nidzica - Napierki (w. Napierki)
Zadanie nr 2 Odcinek od węzła Nidzica Południe (bez węzła) do msc. Napierki

Budowa drogi S7 Olsztynek (S51) - Płońsk (S10) odcinek Nidzica - Napierki (w. Napierki)
Zadanie nr 2 Odcinek od węzła Nidzica Południe (bez węzła) do msc. Napierki

WD-12

OBIEKT DROGOWY WD-12

Obiekt drogowy WD-12 w kilometrze 40+629,89 w ciągu nowoprojektowanej drogi ekspresowej nr 7 na odcinku Nidzica-Napierki. Przez wiadukt przechodzić będzie droga powiatowa DP1558N łącząca Powierż z Janowcem Kościelnym. Wiadukt usytuowany jest na węźle Powierż i łączy się bezpośrednio z drogą ekspresową S7.

Wybrane dane:

Całkowita długość obiektu (pomost): 55,20 m,

Szerokość całkowita: 11,71 m,

Szerokość jezdni: 7,00 m,

Szerokość chodnika: 1,5 m,

Kąt skrzyżowania S7 z przeszkodą: 90,00o.

Warunki gruntowe. Dla ustalenia warunków geotechnicznych dla wiaduktu drogowego wykonano trzy odwierty o głębokości 10m.

Posadowienie. Przyjęto posadowienie obiektu, jako bezpośrednie na ławach fundamentowych.

Podpory zaprojektowano jako podpory masywne. Ściany przyczółków utwierdzono w ławie fundamentowej. Na pionowych płaszczyznach korpusów od zewnętrznej strony wystawiono wsporniki stanowiące oparcie pod płyty przejściowe. Filary zaprojektowano jako dwusłupowe o przekroju owalnym, utwierdzone od dołu w masywnych ławach. Oparcie konstrukcji na podporach skrajnych przyjęto poprzez przesuwne łożyska garnkowe umieszczone na ciosach podłożyskowych. Na korpusach podpór środkowych zostały umieszczone łożyska po 1 łożysku stałym i 1 ruchomym dla każdej jezdni.

Konstrukcja ustroju nośnego. Pomost stanowi 2-dźwigarowa, dwuprzęsłowa, sprężona, ciągła, monolitowa konstrukcja.

Na obiekcie i skrzydłach podpór zaprojektowano bariery ochronne typowe z nadbudowaną poręczą usytuowaną powyżej kapy chodnikowej po jednej stronie, a po drugiej stronie z chodnikiem zastosowano bariery ochronne i typową balustradę mostową.

Na obiekcie zaprojektowano nawierzchnię jezdni o konstrukcji: warstwa wiążąca (asfalt lany) i warstwa ścieralna (SMA).

Technologia budowy obejmuje następujące główne etapy:

  • wykopy,
  • ławy,
  • korpusy ze skrzydłami i filarami,
  • płyta pomostu,
  • nasypy i stożki,
  • wyposażenie,
  • pozostałe elementy.

Kolorystyka obiektu:

  • Gzymsy balustrady schodów rewizyjnych – kolor zielony,
  • Beton płyty pomostu, podpór i skrzydeł – kolor j. szary (naturalny beton),
  • Kostka kamienna – szara,
  • Bariery energochłonne – naturalny ocynk,
  • Balustrady – kolor zielony,
  • Chodniki (kapy chodnikowe)- kolor szary.


Galeria zdjęć: